Haftaiçi/Haftasonu 10:00 - 22:00

Endodonti (Kanal Tedavisi): Sağlıklı bir dişi ele alırsak ağız içinde görülen kısmına biz kron, diş eti altından kalan kısmına ise kök adını vermekteyiz. Kökün içinde bulunan pulpa adını verdiğimiz doku damar, sinir ve bağ dokusundan zengin olup, dişin canlılığını ve beslenmesini sağlar. İşte endodonti dediğimiz bilim dalı dişin pulpa dokusuyla ilgilenir ve onun tedavisini yapar. Yani endodonti, kök kanal tedavisine dair her şeyi kapsamaktadır.

Kanal Tedavisi Nedir?

Yaygın olarak “dişin sinirinin alınması” şeklinde bilinen işlemdir. Dişin pulpa tabakasını etkileyen bir hastalık sonucu; özel sistemler kullanılarak kron ve kök kanalları içinden damar ve sinir paketi temizlenir. Bu tedavide kanal yapılarına göre iğneye benzetebileceğimiz eğeler, kanal boyu tespit etmeye yarayan özel cihazlar, ağız içi röntgenler, dezenfeksiyon sağlayacak solüsyonlar kullanılır.

Kanal Tedavisi Tek Seans mı İki Seans mı?

Tek seansta kanal tedavisi bitirilebilir. Ancak seans sayısı; enfeksiyonun miktarı, direnci, dişin canlılığını tamamen kaybedip kaybetmediği gibi dişe bağlı değişkenlere değişiklik gösterir. Diş hekimliği kaynaklarında kanal tedavisinin başarısı %90-95 olarak belirtilmiştir. Bu başarı oranının değişkenliği birçok sebebe bağlıdır. Yıllar öncesinde sinire kadar ulaşan çürüklerde dişler için tek çare çekim düşünülürken günümüzde kanal tedavisinin başarısı kanıtlanmıştır. Kliniğimizde de başarıyla uygulanmaktadır.

Kanal Tedavisi Neden Yapılır?

Tedavinin amacı; dişin kaybedilmemesi, sağlıklı ve fonksiyonel olarak ağızda kalmasına devam etmesidir. Dişi çekimden kurtaran bir tedavidir. Kanal tedavisine gittiğini söylediğimiz dişlerin belirtileri, kendi kendine başlayan spontan, çiğneme ve baskıyla artan ağrılar, gece uykudan uyandıran, ağrı kesici ile geçirilemeyen ağrılar olarak söylenebilir. Antibiyotik kullanımı bu konuda tedavi edici kesinlikle değildir sadece tedavide yardımcı olarak kullanılmaktadır. Birçok kanal tedavili diş normal dişler gibi ağızda uzun süre tam olarak fonksiyon görebilmesine rağmen bazılarında aylar hatta yıllar sonrasında olumsuzluklar görülebilmektedir. Böyle durumlarda Retreatment yani yapılan kanal tedavisinin tekrar edilmesi gerekli olabilir.

Kanal Tedavisi Sonrası Ağrı Olur mu?

Özellikle ilk 2 gün ağrının artması ya da azalmaması normaldir. Isırmadaki, çiğnemedeki hassasiyet yaklaşık 2 hafta sürecektir. Bu süreler kişiden kişiye değişkenlik göstermekle birlikte, genel itibariyle böyledir.

Kanal Tedavisi Yapılan Diş Tekrar İltihaplanabilir mi?

Doğru ve iyi yapılmış bir kök kanal tedavisi sonrası bu konuda oluşabilecek problemlerin önüne geçmek adına dişin düzenli kontroller ile takip edilmesi önerilmektedir. Kanal tedavisinden sonra da lezyonda iyileşme görülmüyor veya ilerleyen zamanlarda lezyon oluşumu izleniyorsa; kanal tedavisinin yenilenmesi (retreatment) veya apikal rezeksiyon adını verdiğimiz mikro cerrahi işlem uygulanabilir.

Kanal Tedavisi Yenileme (Retreatment) Nedir?

Bu işlem; kanal tedavisinin başarısız olduğu, yahut sorunu tam anlamıyla çözemediği durumlarda uygulanır.

Kanal Tedavisi Fiyatları?

Arka bölgedeki küçük ve büyük azı dişlere uygulanan kanal tedavisi fiyatları ön dişlere göre daha yüksektir. Bunun da sebebi ön dişlerimizin kök sayısı ile azı olarak da bilinen molar dişlerimizin kök-kanal sayısı arasındaki farktır. Her sene açıklanan TDB Rehber Fiyat tarifesinde kök kanal sayısı, üzerine yapılacak dolgu fiyatı ile birleştirilerek yaklaşık fiyat hakkında fikir sahibi olunabilir, fakat unutulmamalıdır ki internet üzerinden alınan hiç bir bilgi, tam anlamıyla doğru değildir, diş hekiminizin muayenesi sonucu fiyatlamayı tam anlamıyla öğrenebilirsiniz.

Kanal Tedavili Dişim Ağrıyor Ne Yapmalıyım?

Üzerinden belirli bir vakit geçmesine rağmen geçmeyen veya geçtikten sonra aynı şekilde sonradan oluşan ağrı durumunda önce hekiminize ulaşmanız gerekir. Alınacak röntgenler ile beraberinde yapılacak muayene ile sorun belirlenmiş olacaktır.

Kanal Tedavili Bir Dişin Ömrü Ne Kadardır?

Eğer başarılı bir kanal tedavisi yapılabilir ve hasta tarafından; ağız bakımı, kuvvet dengesi, düzenli kontrol altında tutulursa çok uzun yıllar ağızda kalabilmektedir.

Kanal tedavisi ile kurtarılabilecek bir dişin çekilmesine, o bölgeye köprü veya implant yapılması gerek yoktur. Kişinin kendi doğal dişlerini kullanması daha konforlu aynı zamanda daha uygun maliyetlidir. İmplant ve köprü fiyatları, kanal tedavisi fiyatlarına göre daha pahalıdır ve daha zahmetli tedavilerdir.

Madde kaybı nedenine ve miktarına bağlı olarak dolgu veya kaplama ile diş restore edilebilir.

Kanal tedavili dişlerin dezavantajı; damar ve sinirler alındığı için kanlanmadaki yetersizliğe bağlı kırılganlığın artmasıdır. Bu durum da uygun şekilde yapılan kaplamalar ile çözülebilmektedir. Hekiminiz size kanal tedavili dişinizin üstüne dolgu mu gerekli, kaplama mı sorularınızın cevabını verecektir.

Ankara web tasarım bursa nilüfer diş polikliniği ankara kızılay dershane ankara ambar ankara protez saç gebze ambar batıkent diş kliniği maurers ankara oto döşeme